onsdag 1 februari 2012

Förförd av havet

Ibland blir jag förförd vid havet, det kan vara så vackert... Där kan jag känna att allt är möjligt. Innan idag skrev jag på FB om någon kunde beskriva den magiska formeln för att leva mitt i sin dröm. Det är lätt att lyssna på hjärtat, men en utmaning att skapa en vardag ute i samhället ur hjärtrytmen. Utmaningarna kommer ibland och knackar på, de känns som styrketester. Konsten är att ha ett sinne som kan ta hand om allt som sker ;-)


I ett tillåtande får hjärtat plats. Men hur skapar man sitt drömliv helt fullkomligt ända ut i hårstråna??? Allt tar sin tid. Ett steg i sänder som en vän skrev häromdagen på sin FB-wall.

Tålamod, tillit och tacksamhet - och se sig värd det bästa, det är bra ingredienser på vägen till den STORA LYCKAN! Det göder fröna som gror i livet.

Vad tror du? Lyckan i ögonblicken är viktig och att njuta i nuet, det är ju det som är viktigast. Men jag tror inte på singelmammalivet, det är det som är kruxet i mitt liv, eller det som driver mig vidare...

Jag är driv-ved, jag flyter vidare.

2 kommentarer:

Håkan Bergman sa...

Med åren har jag försökt att släppa taget om livet. Jag söker inte lyckan, den kommer när jag har lärt mig se den.

Önskar dig en fin helg med många ömma tankar om livet och framtiden.

Fortsätt att skriva och läs gärna min spretande blogg. Fylld med tankar om allt och inget. :-)

Erika Green sa...

Hej Håkan, nu har jag läst din blogg till slutet av 2011, du skriver bra, jag landar ;-)

Ja lyckan kommer ibland i de små ögonblicken, jag skriver det i inlägget, men kanske lite oklart.

Jag är kanske naiv, men försöker komma på den ultimata vägen till DEN STORA LYCKAN; hur jag förhåller mig till livet, mina känslor, mina tankar, alla de nära kära och andra som jag möter, hur livet är en flod som kan ta oss dit vi längtar. Om vi vågar och vill tro på det...

Solig helg från Erika