fredag 10 februari 2012

Skidor & dans

Vi har varit i fjällen i Lindvallen i Sälen. Jag älskar att åka skidor, det är kraft, frihet, flow och hjärta för mig. Jag har åkt sen jag var 6½ år, både i Sverige och i Alperna. Men jag har haft 10 års paus, när jag var 26 år tröttnade jag, pjäxorna skavde, fötterna frös, jag utvecklades inte mer i skidåkningen och träffade året därpå Henrik som inte var skidfreak. Så jag la skidorna på hyllan. Vi reste mer till solen.

När vi började separera för 2 år sen, då föreslog min Mamma att vi skulle åka till fjällen. Jaaaaaa! Plötsligt var de kul att åka skidor igen, efter flera års Yoga och Nia-praktiserande, så hittade jag ett stort, nytt flyt och mod i skidåkningen. Fötterna var mycket mer varma och stabila och jag fokuserade på dynamisk lätthet, andas genom hela kroppen, vara avslappnad och stark, och jag flög fram igen! Mitt hjärta jublade (och läkte).

Min skidprins och jag ;-)




Ikväll har jag varit i Malmö med tre underbara väninnor, vi gick först på Raw Food House, sen åkte vi till Dancegatherings. I två timmar dansade vi fritt och vilt under ledning av en stark kvinna Berit Hauge. Det blev en jättefin energi under dansen, så magiskt och intimt. Efteråt la jag mig ner på golvet, mitt hjärta kändes så rött. Så skönt efter en veckas ledighet. Skidor, dans och mellanrum behövs då och då, för att orka le i vardagen. Amen.

Happy Helg!!!

1 kommentar:

Ulrika Forsell sa...

Det låter härligt med fjällen! Så roligt att komma iväg på semester. Det är så hälsosamt och stärkande i fjällen ;) varm kram