tisdag 5 juni 2012

Venuspassagen

Inatt och imorgon bitti är det Venuspassagen på himlen, planeten Venus vandrar förbi solen vilket är unikt och sker väldigt sällan. Enligt astrologer och Mayakalendern symboliserar detta ett öppnande för mer kärlek på jorden och att vi kommer vandra starkare på hjärtats väg. Den andliga världen hjälper oss mer nu.


Bilden hittade jag på Facebook, egentligen får man kanske inte kopiera därifrån, jag ska ta bort den om de klagar :-)
 När Venus rör sig förbi solen är det som en nyckel till mer kärleksfulla energier. Gamla trosystem håller på att krackelera. På Facebook har jag läst flera olika tolkningar. Jag gillar att göra något konkret av det abstrakta; jag ser det som att mer kärlek och naturlighet kommer kunna flöda ut i relationer och i samhället.

Jag tror på en mer medmänsklig skola där lärare inte är stressade och barnen får en meningsfull skolgång - och blir sedda för dem de är och får utveckla sina unika talanger.

Jag tror på utvecklandet av många arbetsplatser, vi ska arbeta ur lust, inte ur måsten.

Jag tror på en mer miljömedveten värld, snart förmår jag mig inte mer att tanka med bensin. Jag är ekofrälst.

Jag tror på att ge mer till de fattiga och utsatta i SVERIGE!!! Ett land där alla ska få möjligheter.

Jag tror inte ett dugg på krig, jag hoppas innerligt att de tar slut snart.

Vi kan börja med oss själva.

Jag tror på att meditera och göra yoga, att odla kärleken och friden i sig själv till att börja med. Att så frö - för mer kärlek. Och älska våra barn ovillkorligt, då kommer de förändra världen ännu mer. Amen.

Så här skriver astrologen Thomas Jönsson: "Venuspassagen kan symbolisera harmonisering och integrering av olika sidor i våra liv; manligt/kvinnligt, vänster/höger hjärnhalva, det högre och lägre jaget, osv, vilket kan vara förutsättningen för en frekvenshöjning av medvetandet: Jorden-Venus och Solen ligger då utmed en rak linje. Inte förrän år 2117 kommer detta fenomen tillbaka."
 
Här kommer urklipp från Sanna Edhins blogg: "Många avgörande händelser och upptäckter har skett just under tidigare Venuspassager. Under en passage upptäckte Magellan att jorden var rund och inte platt, vilket öppnade för utforskande av hela världen.

Vad som är begränsar oss eller är passé kommer att komma upp för att förändras. vi får möjlighet att fatta nya beslut gällande kärlek, familj, arbete, vår hälsa och och hela livet!

Denna Venuspassagen kommer att ge starka genombrott i relationer, kommunikation och omvärldskontakt."

1 kommentar:

Ulrika Forsell sa...

Halleluja! Instämmer <3