måndag 27 februari 2012

På vägen mot våren

Nu vill jag att livet ska vara en rolig rutschikana rakt in i nya äventyr! Det har varit lugnt, jag blev sjuk i förra veckan, sen tog vi det sakta i helgen för att hålla hostan i schack.

Det regnar och jag övar tålamod. Imorse tog jag en skön promenad med en klok kompis på Råå och jag insåg att mitt liv är ebb. Efter ebb kommer flod igen. Hur är ditt liv?

Om tre veckor börjar jag på en coachutbildning i Malmö, så KUUUUUL! Jag längtar!

Jag har inget klokt att skriva, vi ska laga pannkakor strax. Kanske är detta en mellantid, medan vi väntar på den riktiga blommande våren... Lägger in ett TV-lördagkvälls-foto på oss, hihi. Jag älskar det naturliga och enkla, såhär naturligt är det hemma hos oss, inga krusseduller...

Lördagsmys framför TVn

3 kommentarer:

Håkan Bergman sa...

Mitt liv är underbart. Tänk att kunna skriva det. :-)

Just nu ligger den färska torsken på järnet och det ska smaka efter löprundan i skogen.

Svårt att inte känna glädje nu när våren har kommit på besök. :-)

Allt gott,
Håkan

Erika Green sa...

Nice ;.)

Ulrika Forsell sa...

Jag känner igen mig i det där mellanläget. Linn har varit sjuk ett par dagar. Jag har bara varit inne och tagit hand om henne. Vi har för lite lampor här och en sådan här grå dag blir det lite väl mörkt även inomhus. Visst har jag också känt att våren är på ingång men det segar lite tycker jag. Allt har sin tid och sin plats. Smaklig pannkaks spis på er. kram