onsdag 15 februari 2012

Självkärlek

Det som kan göra oss mest lyckliga är vår egen självkärlek. Med den kan vi ge oändligt till oss själva och till alla nära och kära och dem vi möter i vår vardag ♥ Med självkärleken kan vi öppna oss för att ta emot från andra och dela... ♥♥♥ Om vi inte älskar oss själva är det svårt att ta emot. Livet är en övningsskola.

Önskar er en fin dag i självkärlek!!!

Jag skrev detta igår förmiddags på min Facebook-wall, sen hade jag patienter hela dagen, kom hem trött. Inser att jag på sikt ska ha mindre patienter och mer kreativt arbete, jag är på väg mot det nya, men det tar tid. Och det är en konst att skapa ett arbetsliv rakt inifrån och ut. Dessutom har jag många meningsfulla möten med mina patienter som ger mig mycket. Hur ska jag få ihop de olika pusselbitarna?

Vart är du på väg? Jag ska gå en utbildning i slutet av mars, ser framemot det, nya perspektiv! Ikväll ska vi på ett seminarium i Lomma om Drivkrafter, nice!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Låter så spännande!
Jag känner igen mycket av det du skriver och skulle gärna vilja dela med mig av mina tankar. Har du någon email adress- Jag tycker det skulle vara roligt att svara lite mer personligt på ditt inlägg. Själv har jag inte Facebook.
Ha det fint!

/Helena.

Erika Green sa...

Hej Helena

du kan alltid maila mig på mail@erikagreen.se

;-) Ser framemot ditt mail!

Anonym sa...

Jag går trean på gymnasiet och blev kallad självkär, vilket ja från början tog som en dålig kommentar. Men efter att ha läst lite, bla dehär inlägget så är det faktiskt en bra egenskap ^^
Älskar man sig själv kan man älska andra lättare :)

//killen på sprången

Erika Green sa...

Ja så är det :-) Lycka till !!!