onsdag 13 juli 2011

Kärleken

Utdrag ur ett mail som jag skrev för 4 veckor sen...

Här kommer lite funderingar om relationer, jag tror på en relation som plockar fram det bästa, som man kan blomma ut i och vara sig själv helt och hållet i. En relation där man växer och upplever mer kärlek, mer glädje och styrka, mer välbehag, och även kan dela det svåra - i varandras famn. En plattform och grogrund att vila i, känna samhörigheten. Där man står kvar även när det blåser. Jag tror på familjelivet, men det behöver finnas frihet, där var och en kan hitta sina egna rötter. Självständighet.


Mer om relationer, jag tror på att en kvinna och en man kan generera mer tillsammans, att de olika krafterna kan skapa en skön helhet, det är det som är kärlek och meningen. Jag tror oxå mycket på en annan sak som jag inte tänker gå in på i denna blogg ;-)

Jag tror det är bra om mannen får vara manlig och kvinnan kvinnlig, jag tror inte på att dela lika på allt, mer på att vara ett team och göra det man gillar, tex är jag totalt ointresserad av att fixa med bilar, borra, hamra, renovera badrum etc. Men jag kan måla väggar, hihi. Till bra musik.

Till sist vill jag skriva om konsten att vara i nuet handlar nog mycket om att lyssna på sitt hjärta och skapa en form för det. Inte låta tankarna och kontrollen får styra utan verkligen lyssna på hjärtslagen.

2 kommentarer:

Ulrika Forsell sa...

Du är så klok min vän! Jag gillar alldeles extra det du skriver om att mannen får vara man och kvinnan kvinna. Just så tycker jag med! puss

Erika Green sa...

Kul med din kommentar, jag tänkte precis sända ett Fb mess till dig att du borde läsa på min blogg. Vi är online, kram och kärlek