måndag 12 december 2011

Det inre kontot

Vi har ett inre konto, en inre energibank med all vår livsenergi. Kontot mår bäst av att vara fyllt. I mitt jobb ger jag mycket till andra, och jag ger mycket till min underbare son. Jag får också mycket. Men på sistone har jag inte hunnit ge tillräckligt till mig själv.

Inom mig finns en djup längtan av att resa iväg, att ha en månad för bara mig själv, och hinna se mig själv riktigt i kombination med spännande kulturer. Det låter kanske märkligt, men längtan finns. Kanske för att jag har haft längre avbrott förut och rest runt i världen och jag vet vad det kan ge. Jag vet också att ibland kan mindre avbrott ge lika mycket.

Idag har telefonen ringt alldeles för mycket (angenämt problem), jag har haft patienter och kände när den sista patienten hade gått; Men jag då?

Jullovet nalkas. Havet är min oas, jag förförs ofta när jag vandrar vid det. Vad förförs du av? Vad ger dig energi? Nära vänner ger mig oxå mycket. I lördags hade vi lördagsmys med Hampus kompis och hans söta mamma. På fredag ska vi på After Work. Nice. Förra helgen var jag på två fester, det var kul. Livet är kul, bara jag hinner landa i mig själv. Konsten  är kanske att kunna landa i ögonblicken när livet ger... De små ögonblicken ger det stora.

PS Och om jag hade rest bort i en månad hade jag blivit olycklig efter 4 dagar i längtan efter Hampus. Och om han och jag hade rest i en månad hade jag behövt ha med mig en barnflicka för han är så energifull :-) Och söt!

Inga kommentarer: