tisdag 6 december 2011

Onsdag mittemellandag

Onsdagar är min mittemelllandag, då ger jag inga naprapatbehandlingar, då är jag ofta bara hemma. Ibland blir det en skapardag, jag skriver eller gör något annat kreativt som att öva Nia... Eller gör bokföring, eller skriver patientutlåtande eller gör rehabprogram... Och tar en lång promenad före jag hämta Hampus. Jag andas ut för att fylla på med ny inspiration.

För ett år sen sa min Mamma att jag borde börja jobba på onsdagar för det gör alla andra :-) Då hade jag alltid Hampus hemma på onsdagar men nu är han 6 år och går i förskola varje dag.

När jag var liten jobbade min mamma bara halvtid, så var det för många eller så var mammorna hemmafruar. Det var så mycket lugnare då. Tryggare på något vis. Och vi fikade alltid klockan tre :-)

Idag var vi och fikade hos min gamle favorit-gymnasielärare och hans fru som numera är nästan mina grannar, så roligt och trevligt. Tänk när jag gick i gymnasiet och hela livet låg framför mig. Det gör det fortfarande. Konsten att att nära den där glöden.

2 kommentarer:

Håkan Bergman sa...

Det var lugnare förr. Då behövde man inte hitta sig själv - man fanns redan. Vi har förlorat mycket på konsumtionshetsen och striden för "hänga" med. Man behöver inte så mycket. Hälsan. Mat. Kärlek. Och låååånga intressanta samtal. ;-)

/Håkan

Erika Green sa...

så sant...

tiden är det mest dyrbara.

men vad gör man när man bor 400 meter från havet??? Det kostar en del...

Ha ett fint helglugn

från Erika