tisdag 1 november 2011

Höstlovsfrid

Ikväll börjar mitt höstlov, och ordet FRID ekar inom mig. Frid med allt som det är. Eller "fred med det" som min söta fd granne brukade säga.

Vad är frid för dig? För mig är det att vila i hjärtats vrå, att fyllas med syre och livsenergi. Förgyllas. Som hösten. Och inte dras med i olika känslor, mer vila i min källa.

Vi ska hitta på roliga saker nu på höstlovet, jag berättar sen vad vi hittade på. För mig innebär alla lov att ha mer tid och utrymme för att fascineras ännu mer av mitt lilla busfrö och det härliga med honom! Jag är uppväxt med sköna lov eftersom min mamma var lärare, och jag vill ge Hampus samma lov-känsla. Friheten. Lite äventyr.

Raus kyrka

Lägger in ett foto på Raus kyrka där jag älskar att promenera. Önskar er ett lyckligt lov eller lycklig vardag!



Inga kommentarer: