fredag 18 november 2011

Passion

Veckans tema har varit passion. Vaknade i tisdags med olust, dimman var tjock och jag var lite sur. Min vän Caroline ringde, skulle vi åka till Malmö på kvällen och vara med på 4good-eventet med tema "Power of Passion"? Njae, hmm, jag hade många patienter inbokade, min kollega var sjuk, men så dök LUSTEN upp bakom alla förklaringar. Vi åkte! Jag hann byta om på 10 minuter och fräscha till mig. Vi kom en minut för sent till "Power of Passion" på Palladium i Malmö. 400 kvinnor fyllde lokalen. Det var en underbar happening, 4 starka kvinnor berättade om sina livsöden, drömmar, med- och motgångar, ljus och mörker. Om hjärtan och passionernas vägar, vägarna som kan vara brokiga.

Mest berörde Emma Igelström mig, OS-simmerskan som tagit många guld, haft anorexia, nästan tagit livet av sig, varit alkoholist. Nu tar hon vara på livet, dag för dag, hennes story var gripande. Från prestation till livslust. Emma Wiklund fd Sjöberg var också inspirerande, inte så glammig som jag trodde, uppfostrad med självkänsla. Intressant. Annie Seel, Rallyprinsessan var galen och Lou Roussling var så braaaaa och rolig!


3 föreläsare och 4good-arrangörerna

Vad är det som gör oss riktigt levande? När vi vågar vara oss själva nära, lyssna på oss själva, våra hjärtans djupaste slag, och vara våra egna bästa vänner. Så självklart. Men det är en konst att ge sig själv en form, det är en konst att vara sig själv fullt ut.

Vad är det som får oss att glöda och vara passionerade? Vad är det som ger oss kontakt med den inre passionen och glöden?.... mmmmm ... just nu lyssnar jag på Nia-musik, det är en av min absoluta passioner.

Jag blev oerhört inspirerad av de 4 kvinnorna i tisdags, jag vaknade till liv i novemberdimman. Ååååh ta ditt liv på fullt allvar, våga vara så vacker och stor som du är! Just skönhet är lätt att glömma. Vad är det som gör oss riktigt vackra, vad är det som ger oss näring innerst inne?

Nu är det sen fredagkväll, jag har varit på After Work i stan med vänner och ska nu pyssla vidare med min Visionboard. Jag har köpt en Skaparbok där jag klistrar in alla drömmar och bilder. Det är bra att göra dem tydliga för sig själv, det är steg ett. Nu minsann i lingonskogen!

PS. Imorgon eller på söndag ska jag skriva mer konkret om magiska formlar för passion och glöd :-)

Inga kommentarer: