söndag 27 november 2011

En mysig advent

Blåsten viner, det är mysigt. Jag tog mig en promenad före det blev mörkt, skönast var att komma in igen. Vi tände adventsljuset imorse och jag sjöng för Hampus... "Mörkret tätnar i advent och vårt första ljus blir tänt. Barn som har det svårt i världen gud bevare dem på färden". Ja det är kanske så det är, vi tänder inte ljusen bara för oss själva...

Adventsljus på Råå

Ikväll har jag haft ett långt samtal med min Mamma om att vi inte ska köpa en enda onödig julklapp. Bara om det är något som någon verkligen önskat sig. Annars skänker vi pengar till välgörenhet, det låter fint. Kanske en liten protest mot min Pappa som är en High comsumer, tex hans Iphone är för gammal tycker han, så då hoppar jag in som hans Second hand-butik och jag blir en begagnad Iphone rikare :-)Förövrigt är min Pappa mycket engagerad i Lions Loppis som skänker pengar till världens barn...

Jag önskar mig en Pippitröja, en kastrull, handdukar och inre frid. Ikväll har jag frid, lugn och ro. Borde göra en del saker men struntar i det. Har gjort det fint i mitt hem och vilar i lugnet.

Önskar er en skön advent. Kram

Inga kommentarer: