söndag 3 juli 2011

Sommarlov

Det spritter av liv i min son med bus, vilja, livlighet och lek. Imorgon är första riktiga sommarlovsdagen. När jag var liten var vi lediga HELA sommarlovet eftersom min mamma var skolfröken, och jag vill injicera all den där rymden och tiden i Hampus. Inte vardagstider och former av stress. Det är skillnad på 70-talet och 2010-talet. Har vi mindre tid med våra barn nu? Min mamma jobbade 60 % och aldrig på sommrarna, vilken lyx...

Eller så beror det på HUR vi använder tiden, hur mycket vi injicerar oss med kärlek och närvaro, hihi.

Vi ska hitta på lite av varje under vårt "sommarlov", ta dagen som den kommer. Idag blev det stranden, imorgon är det redan bestämt med en lekkompis, och vi ska till Tågaffären Märklin...

Fånga dagen! Njut i nuet, se vad livet har att ge. Lyssna på de små teckena.

Glad sommaledighet!

Jag kommer lägga in lite foto senare.

Inga kommentarer: