måndag 27 juni 2011

Drömmarnas väg

Om allt var möjligt vad skulle du då jobba med?

Vad skulle jag själv jobba med? Hm.. Jag skulle ha en hälso- och kreativitetsbyrå med affärsidén att hälsoutveckla arbetsplatser och företag, att gjuta in mer mod, medvetenhet, glädje och energi i arbetslivet, och indirekt i privatlivet. Modet att vara sig själv, kunna ventilera åsikter och ge röster till inre värden, och skapa därur och kunna använda hela potentialen. Inte vara offer för ekonomiska mål eller maktbehov, utan skapa ett flyt till ekonomisk framgång och till delaktighet och meningsfullhet.

Jag skulle vilja jobba i ett team, och vi skulle arbeta även internationellt för en bättre värld (nu siktar jag högt). En gladare och mer kärleksfull värld. Vi är på väg.

Och jag är på väg mot min arbetsdröm, en liten bit på vägen iallafall. Är du på väg mot din???

Att vara Naprapat är givande, och jag vill inte släppa det, men i framtiden jobba mindre med det och mer med mina idéer ;-) Jag älskar att arbeta med hälsa och välmående.

Inga kommentarer: