torsdag 28 juli 2011

Därför älskar vi varandra




Kvinnor och män är olika, det är därför vi älskar varandra.

En gång läste jag om en man som sa att hade lärt sig att han inte alltid behövde förstå hans kvinna. Det viktigaste var att han lyssnade på henne och hennes känslor.

I boken "Ovillkorlig" skriver Ulrika Arvas också om det. Om olikheterna. "Ovillkorlig" är en väldigt fin bok om kärleken mellan män och kvinnor, om våra olikheter och vägar till att älska och bli älskade.

Pga olikheterna mellan män och kvinnor är väninnor viktiga för oss kvinnor, iallafall för mig, i samhörigheten. I lördags var jag hos min vän Petra tillsammans med Camilla. Vi satt och pratade och åt gott, sen la vi oss i soffan och bara flöt i tankar och känslor. Det är det som kan vara så skönt, att har riktiga väninnor och dela det innersta. Vi stärker varandra.

Det är oxå väldigt skönt att han en fin man vid sin sida, japp, jag har det vissa dagar nuförtiden. Men mer än så skriver jag inte här ;-)

Inga kommentarer: