tisdag 15 februari 2011

Städa bort kompromisserna

Kroppen ljuger aldrig. Jag har börjat lyssna på den på ett djupare plan, inspirerad av helgens äventyr. I lördags ringde min vännina C om jag ville följa med till Sand i Båstad, middag, disco och konsert med Marcus.
-Vem är Marcus?
- Han är känd, Marcus!
-???

Dyrt var det, men något sa mig att följa med. Jag, Camilla och Caroline hade det mysigt. Och in traskade Martin Stenmark.
-Just det, MARTIN heter han ju!

Vi dansade till klockan ett, otroligt kul! Sen kom jag på att jag är både Askungen och Skalman, så det var bara att köra hem. För vi skulle på Nia 5 stages workshop på söndagen. Den handlade verkligen om kroppens sanning, kroppens naturliga sätt att utveckla sig, innifrån. Sjävläkning.Vi har allt, och så stoppar något oss på vägen. Och hur kan vi ta oss vidare?

Kände mig fylld efteråt, tack Jonna som ledde det hela. Varje lördag kl 10 kan man göra Nia 5 stages på http://www.niastudio.se/ i Höganäs.

Ömhet. Öm i hjärtat, lyssna, vad känns bra? Och vad känns inte bra?

Idag jobbade jag först på Helsingborg Wellness sen på Ängelholms Naprapatklinik, på det sistnämnda gjorde en patient till mig en Feng Shui konsultation idag, gratis, som en del i hennes examensjobb. Det var så intressant, vad får oss att vara i vår fulla kraft på arbetet och vad dränerar oss?

Vad känns sant i kroppen och vad är ett spel, en kompromiss?

Jag kompromissar en del, och det gör mig trött inser jag. Och snart är det slut med kompromisser, för det tar och stressar och får kroppen ur sin fulla kraft.

Min Mamma ska göra en stor hjärtoperation, det får mig att tänka till. Vi har våra gener, men vi programmerar våra celler själva, vi ger vår kropp ständigt ny information. Vi har hela vårt liv i våra händer.

Min Mormor, Morfar och Farfar dog av hjärtproblem. Min Pappa har gjort en hjärtoperation och min Mamma ska göra en, jag borde vara rädd. Men vad ger rädsla för energi till hjärtat? Jag har ett val, att styras av min historia eller att välja att skapa mitt liv.

Ett liv med välbehag, jag är på väg.

Jag behöver bara städa bort kompromisserna.

Inga kommentarer: