torsdag 10 februari 2011

Sälen, Bali & kärleken

Varje vinter borde jag resa väg 1-2 månader. Till solen. Värmen, djungeln och blåa hav. Sånt som gör mig glad. Januari och februari i Skånedimma kan få mig att gå i bitar.

En ljusglimt är att vi har varit och åkt skidor i Lindvallen och Sälen i 4 dagar, det var så roligt. Blå himmel och härliga skidupplevelser (30 år sen jag var i Lindvallen för första gången). Jag blir 17 år när jag åker skidor och får nytt syre i lungor och hjärta. Nya idéer.

Hampus blev oxå en skidhjälte till sist, min sötisprins. De två första dagarna ville han inte släppa, det kändes nästan som att sluta amma, han höll mig så hårt, men till sist åkte han SJÄÄÄÄÄÄLV! Svängde och bromsade + gupp i skogen, lika bra att ta allt på en gång ;-)

Ikväll har jag tittat på "Eat pray & love" och en känsla slungas inom mig; vad är det för liv jag lever? Jag älskar egentligen äventyr, jag vill ut och resa igen. Till Bali. Med Hampus och en barnflicka. Är allt möjligt?


Resa och fyllas igen. Jag önskar mig också djup lycka och kärlek, nöjdhet. En del saker behövs möbleras om. 

Vad är det för drömmar vi har innerst inne? Vad greppar där inne? 


Här på bilden ligger jag på Balis flygplats november 2001, efter 10 underbara dagar på ön blev jag matförgiftad av härsket smör. Jag kände att det smakade spunk, men åt det av artighet för den trevlige servitören stod bredvid och pratade. Sen kräktes jag halva natten och var matt dagen efteråt... Vi flög vidare till Australien. Aldrig mer kommer jag vara sådär artig...

Inga kommentarer: