lördag 26 februari 2011

Drabbad

Citat från Facebook:
"Februari är den månad som i genomsnitt är kallast och februari-mars har vi också som lägst med immunförsvarsskyddande D-vitamin."

"Februari är den månad som svenskarna sjukanmäler sig mest, visar en mätning från hälsoföretaget Previa."

Citat från radion:
"De svenskar som åker utomlands under vintern har mer D-vitamin i kroppen på våren än de som stannat hemma i kylan."

Svensk vinter tar på mångas krafter, även mina. Jag är drabbad, snuva och igår var jag matt och sov hela förmiddagen med ett virus i nacken, hm låter konstigt men så var det. Det kändes som jag skulle flyga iväg om jag gick ut, så det blev först framåt kvällen som jag orkade cykla till ICA. Sen var jag lite pigg ;-)

Varje år i februari blir jag drabbad av någon slags sjuklighet, så jag har lovat mig heligt att resa bort nästa vinter till solen. Men det har jag egentligen lovat mig för ett bra tag sen.

Dessutom har jag lovat mig att vidareutveckla mitt företag, i en mer kreativ riktning. Mer ur glöd.


PS. Det sägs vara stärkande för immunsystemet att vara sjukt minst en gång om året, som styrketräning för det. Och det finns forskning som säger att tex barnsjukdomen mässlingen kan ge starkare skydd mot cancer... Och ofta får man ny inspiration efter några sjukliga hemmadagar. DS.

Inga kommentarer: