måndag 21 februari 2011

Häxan Surtant och grönt pulver

Jag bara skojade, det är visst synd om ensamstående mammor!!! Ibland. Jag var lite hurtig i förra inlägget, nu har jag lagt till "ibland" inom parantes. Men jag är hurtig då och då, och sorgsen andra stunder. Melankoli, det kan vara skönt, bara jag finner ro i det.

Igår var jag på fantastisk Yoga med Maya, jag landade djupt innanför huden, andetaget blev friare, mer ro i hjärtat och jag åkte hem och städade, åt kola och tittade på TV. Vaknade med lite sorgsenhet idag, Hampus var hos Henrik. Ensamhet. Familjeliv är det bästa jag vet. När det fungerar och mamman och pappan vill åt samma håll.

Dagen idag blev en märklig dag, helt plötsligt kändes allt värdefullt, att jag har ett jobb, fina kollegor, trivsamma patienter, två fina datorer, fin arbetsmiljö. Och att jag fick åka och hämta min lille guldprins klockan tre på dagis. Kärlek! Puss.

Vi åkte hem och fikade, jag gjorde en fruktdrink till mig med grönt pulver i, en mix av spirulina, chlorella och vetegräs, grymt nyttigt. Häxdryck. "Häxan Surtant dryck", skojade jag med Hampus, man blir glad av den! Apropå Häxan Surtant så blev Hampous paff att hon var med i Melodifestivalen.
- Mamma det är hon, hon spelar bara lite snäll.

Mer om grönt pulver. När vi bestämde oss för att gå åt vars ett håll, jag och Henrik, då kändes det som om ett grönt pulver hade trillat ner över vårt hus, med otur. Oturspulver. Och att pulvret trillat över fel hus.

Långt senare kom jag på att det är nyttigt med grönt pulver, det ger mycket syre till kroppen och luft under vingarna.

Inga kommentarer: