torsdag 2 augusti 2012

Gode Gud

På väg
jag vet inte exakt vart jag är på väg
men något håller på att förändras
Ofta hör jag mig tänka
jag behöver en stor förändring
Det är nog min själ som viskar
Jag får gröna prickar i ögonen
Jag har inbillat mig att det vanliga livet får mig att må bra
men det håller inte riktigt längre...

Nu går jag och drömmer om ovanliga saker
Bo på Bali på vintern
Resa jorden runt
Ha en rik man (och kärleksfull såklart)
Vara hemma och skriva böcker
Njuta så mycket meeeeeeer

Allt är ju möjligt. Jag har köpt ännu en Allt-är-möjligt-bok och det är magiska stjärnor i den vid varje kapitel-start. Vi har oxå tittat på ytterliggare en Harry Potter-film i veckan.

Och så kommer en krypande känsla i mig, nej livet får inte bli vanligt igen, skola kl åtta, jobba, hämta, köpa mat, laga mat osv.

Sommarlov passar mig perfekt, året runt, hel-ledig eller halv-ledig, ha tid att vara mycket mamma och hitta på roliga saker eller bara vara hemma-mamma för Hampus och hans kompisar. En mamma som har tid att göra supergott mellanmål osv, och som latar sig på altanen.

Så Gode Gud i himlen gör så att det alltid är sommar i Svärje. Annars flyttar jag någon gång till ett annat land...

... eller så får jag börja skriva klart mina bok-idéer och hitta på mer roliga saker så jag skrattar när november-dimman kommer :-)

1 kommentar:

Ulrika Forsell sa...

Underbart inlägg! Puss på nosen