onsdag 8 augusti 2012

Gud vare med oss

Idag har höstvindarna fångat mig. Och idag var första dagen som jag kände för att jobba, jag började planera arbetsdagen i min hjärna redan när jag vaknade, vilket jag inte gjort på länge (jag har jobbat halvfart sen d 23.e juli, den dagen när värmen kom :-)

Jag ska strax sova, skriver inte så mycket här... Livet flyter på. I helgen var vi i Malmö, åt gott i Västra hamnen sen var vi på Cuba Café, där de spelade salsa musik live. I Västra hamnen satt vi och tittade på solnedgången och jag drabbades av en känsla av att allt håller på att bli så bra. Det är redan bra, men jag saknar några få pusselbitar. På Cuba Cafe landade en gräshoppa i mitt hår, sen hoppade den till två av mina kompisar :-)

Enligt en bok skriven av Solöga symboliserar gräshoppan följande:

"Låt tro och hopp fylla dig med styrka och inget kan besegra dig. Min gåva till dig är att känna hoppfullhet. Här gäller det att inte tappa hoppet och tron. Håll kvar gnistan!"

Ikväll pratade jag länge med Hampus pappa i telefon och under tiden somnade Hampus. Vi är verkligen goda vänner, som om vi bildar en hel bubbla för vår son efter den jobbiga separationstiden (för 2 år sen). Tacksamhet. En del saker i livet förstår vi inte, det är där Gud träder in. När vi blir omskakade, då kommer vi närmre vår källa.

Jag somnar med en bön
En bön att det ska bli fint väder imorgon
så vi kan åka till Malmö och se på Sommarlovs-TV-inspelning.
Amen & Gud vare med oss :-)

Våra rolighetskompisar, som vi ska till Malmö med!!!

Inga kommentarer: