fredag 13 april 2012

Nässelsoppa

Helst plötsligt har ett sug av nyttig mat infunnit sig hos mig. Efter påskhelgen. Kanske naturligt? Hihi. Imorgon ska jag ha kalas för jag har fyllt år, jag ska bla bjuda på Nässelsoppa. Jag älskar att gå ut i skogen på våren och plocka nässlor, med handskar (eller springa ut i min park och plocka för att jag inte hinner till skogen). Sen gå hem och rensa dem och koka soppa på dem, med lite smör, pyttelite dinkelmjöl, buljong, havregrädde och salt. Mums. Som att äta våren. Underbar känsla (speciellt om det regnar och är grått, då blir det ändå solsken i mage och hjärta).


Imorgon ska jag oxå bjuda på raw food bakelser, mmm. Jag är så trött på för mkt socker och grädde. Raw food gör mig piggare just nu. Vi brukar göra en god smoothie som smakar som glass, säger Hampus ;-)

rismjölk
tinade fd frysta jordgubbar
banan
lite agavesirap och vanilj
ev någon dadel

Mmmmm

Jag gör också spirulina-nässel-pulver-drinkar men det gillar inte Hampus. Av spirulina och nässlor bildas det bla mer syre i kroppen, ja man blir mer upplyft!

Jag blir också upplyft av att titta på Let's Dance, det är det enda program som jag följer och som ger mig energi och glädje! För mig är det viktigt att följa min energi, var den växer (och bejaka var den krymper) och försöka skapa mitt liv ur växandet. Vad är din ledstjärna? Det är bara en sak, ibland är tar det tid att skapa en riktigt bra form för energin. Glad helg kära läsare!


Inga kommentarer: