måndag 30 april 2012

Energi

Våga våga våga testa testa testa
Ikväll har det varit Valborgsmässoeld på stranden på Råå. Mys och stämning. Vi grillade korv på glöden. Kalkonkorv. Sen gick vi hem till mina föräldrar och åt god efterrätt med deras gäster.


Detta blir bara ett kort inlägg, för jag somnar snart... I lördags var vi i Köpenhamn, som är en påfyllnads-plats för mig.

I höstas åkte jag och min väninna Caroline till Österlen. När vi åkte förbi Malmö kände jag oerhört starkt att delar av mitt liv fortsätter i Malmö och i Köpenhamn. Jag försöker lyssna på vad som ger mig energi, vad som gör mig glad och upprymd. Ju mer jag lyssnar desto större blir energivågen, och desto mer får jag tillbaka av livet. När jag inte går emot min djupaste längtan och önskan.

Vi hade gudomligt kul i Köpenhamn i lördags, vi dansade till kl 2.15 på natten...

I Malmö går jag en helt underbar utbildning, genom den öppnas nya världar, jag greppar mer av mig själv, mer intuition och styrka. På onsdag ska jag till Malmö igen, mmmmm så najs.

Vad ger dig energi? Vart leder din energi? Vad är det livet vill ge dig innerst inne?

Så mycket kärlek.

Sen finns motsatsen, när vi biter ihop för att vi tror att vi måste, jag har lite av den gamla rustningen kvar ibland. Men den smälter för varje dag. Det nya blommar fram mer och mer. Med mod. Allt tar sin tid. Ha tålamod!

2 kommentarer:

Ulrika Forsell sa...

Vännen! Vad härligt att du gör saker som fyller på. Det är det bästa. Att välja till det som ger...då blir man helare och mår bättre. Vilket sprider ringar på vattnet. Mer kärlek till världen. Kram från ett grönskande Båstad.

Erika Green sa...

mmmm kärlek till världen - och till oss själva! KRAM