måndag 9 januari 2012

Vardagsmagi

Ibland undrar jag vem ni är som läser på denna blogg... Ni inspirerar mig till att fortsätta blogga även om ni sällan lämnar kommentarer.

Idag var Jullovet slut, skolan började klockan åtta, vi vaknade redan halv sju, före klockan ringde. Igår kändes det som förtrollningen rann ur oss, efter ett mysigt lov. Vardagen började knacka på.

Men så dök ordet vardagsmagi upp inom mig, vad är det? Vad är magi? När det pirrar till lite extra, när det händer något som ger kärlek och gnistrar till?

Idag var jag trött när jag hämtade H på fritids, sen skulle vi handla och cykla hem i regnet, och jag behövde tvätta och hade gjort surdeg för bullbak. Hur tänkte jag? Men så mitt i alltet efter att vi fikat och landat, så kände jag mig så nära Hampus, och det kändes som om KONTAKTEN är nyckeln till magin. Att vara i kontakt med mig själv och mitt hjärta. Ur det når jag andra, så nära. Ur det stärker vi varandra. Ur det får vi energi och kärlek. Det lilla kan bli stort. Ibland kan det kännas magiskt. Vardagsmagi.

PS. Bullarna blev goda :-)

2 kommentarer:

Ulrika Forsell sa...

Ja vardagsmagi är vackert och det bästa. Kontakten med sig själv och sitt hjärta håller jag helt med om och nosade på ämnet i mitt blogginlägg idag. Ler lite åt ditt surdegsbak mitt i allt. Det är kreativt och härligt att ha mycket på gång. Vips! kommer det energi och så drar jag igång massor av projekt och så pust behövde jag vila mitt i allt. Balansen...det ständiga balansen. Fint du skriver söta vän. kram Ulrika

Erika Green sa...

Ja balansen, kära vän. Läste ditt inlägg nu ;-) Jag kommer och tar ett vårdopp med dig på Kallbadhuset om ett tag! Kramis o njut i fina Båstad