fredag 6 januari 2012

Ny mall, nytt år, nya löften

En tillfälligt ny mall, jag leker lite, kände att jag behövde förändring. Jag behöver egentligen stora förändringar, jag kan höra mig själv tänka att något väldigt stort behöver hända i mitt liv detta år... inom flera olika områden.

Vad behöver hända i ditt liv? Har du avgett nyårslöften? Jag har lovat mig ett, att sluta stressa. Och för att inte stressa behöver man då och då andrum för att fylla på energin. Så livet satte mig på plats med ett ge mig kräksjukan i onsdagsnatt så att jag bara kunde ligga alldeles stilla igår till kl 16, sen började jag piggna till. Idag börjar något klarna inom mig, en känsla, något som mer ska bära mig detta år då det är slut med stress och kompromisser och förminskande. Min stora fråga är hur mitt arbete ska utvecklas? Eller det är kanske inte den största frågan. Det är jag som ska utvecklas och växa, då följer arbetsformen med mig, genom att lyssna mer på den klara bärande känslan inom mig...

Ibland är jag förvirrad, men jag skakas bara om, på vägen mot det nya. Det är lätt att välja tryggheten, men livet vill ha balans mellan trygghet och frihet, mod och inre övertygelse.

I förrgår skrev jag detta på Facebook:
det blåser så himla mycket, bara för att blåsa bort gammalt skräp och blåsa in mer av det nya stora i oss :-) Det är Universum som vill blåsa mer liv i oss 
Min vackra havspromenad idag

PS. Mina andra tre löften är att tjäna mer pengar och resa mer, och framförallt ha ännu mer roligt!

Inga kommentarer: