tisdag 17 januari 2012

Fyll dig i mellanrummen

I tolv dagar har det varit bokat i min kalender, imorgon är det tomt förutom simskola för H vid fyra-tiden. Mellanrum. Tid för att fylla mig för att kunna ta emot ännu mer av livet, är det så det fungerar? Och tid för att njuta, fundera och mycket annat (som att göra ekonomi och pappersarbete).

Det är verkligen roligt att hitta på saker, umgås med vänner, ha arbetsmöten och jobba i lagom dos, men ibland måste jag bara ha M E L L A N R U M. Hur fungerar du?

Andas i min egen takt, inte ta hänsyn till alla andra, fylla mig, som havet, som havsvågor, så att andningen blir helt naturlig. Well well det är den ofta i vardagen, men stundvis är det tempo i naprapatarbetet och att vara ensam mamma innebär också tempo då och då ;-)

Jag ska snart skriva mer på min blogg, den har varit försummad i några dagar. Jag var i Göteborg i helgen, den glada staden! Liseberg är som ett glädjehjärta mitt i. Och nära Liseberg bor min kära väninna Eva.

Inga kommentarer: