söndag 23 oktober 2011

En rolig helg

Helgen har gått fort och  nu somnar jag snart. Nöjd. Höstlöven är vackra och jag njuter av denna årstid. Känner någon slags tillförsikt, ibland som en våg av att livet kan bara bli bättre och bättre.

Livet blir bättre ju mer jag lyssnar på mig själv och skapar ett liv därur. Om jag gör kompromisser slår det emot mig på direkten (well en del kompromisser ingår i livet, men stora kompromisser får mig ur balans, jag har inte råd med det mer).

Hur blir mitt liv rikast? Hur blir ditt liv rikt?

Helgen har varit rik. Inledde fredagsmyset med att följa med Hampus på simskola, sen var det Bio för hans skola, Henrik följde med honom och jag tog en promenad och slappade. I lördags var det förberedelse inför Henriks och Evas höstfest, Hampus gjorde en skattkarta till alla barn, vi handlade godis och bakade äppelkaka. Solen sken och jag tog en promenad och plockade röda löv och röda bär till bordsdekorationen. Hampus lekte i parken och hans mormor satt och hade ett öga på honom medan hon njöt i höstsolen.

Framåt kvällen åkte vi till festen. Det blev en väldigt mysig fest med goa vänner och nya bekanta! Fin stämning. En del av livets rikedom är vänner... En av mina vänner som kom på festen har jag inte sett på sju år, men det var som igår. Vad är tid?

Idag har det varit Nia Yummi Yummi, som Jonna ordnade i Höganäs på Nia-studio, vi var 4 st instruktörer som ledde i 2 timmar, det blev lyckat!!! Kul.

Önskar er en glad vecka, gör något galet så blir det roligare! Njut av hösten, andas den friska luften och fyll era sinnen med det vackra! Fyll er med er själva, det vackra som ni har inombords...

2 kommentarer:

Ulrika Forsell sa...

Hi, hi...kunde se lite likheter i våra blogginlägg...om tillförsikt och galenskap. Keep shining vacker! Ses imorgon eller rättare sagt senare idag för kl är över tolv. Hoppsan! kram

Erika Green sa...

mmm vi är på samma våg :-)

kramis