onsdag 24 augusti 2011

Vad älskar du?

Ibland blir inte livet som man har tänkt sig, men det blir bra i det långa loppet. Jag kan tänka en sak men energin och mitt hjärta går åt ett annat håll. Vilket ska jag lyssna på? Energin och hjärtat.

Jag har försummat bloggen på sistone, mycket annat har kommit emellan. Ur varje svacka kommer en ny kreativitet. Jag skulle vilja skriva en bok "Om att vänta, föda och amma barn i naturlig tid". Men det är inte läge för det nu. Eller en handbok för ensamma mammor, en rolig, att inte ta allt för allvarligt, hmmm, jag får börja skriva den till mig själv ;-)

Idag hittade jag en bok på ICA "Glada hälsningar fran missångertrask" av Martina Haag, jag blev sugen på att läsa den, jag gillar när allt inte är prefekt... och Martina är super på att fånga det! Då andas jag fritt och ler.

Fem i elva på kvällen, jag gäspar, det är mörkt, snart höst. Vi tog ett kvällsdopp, jag suger i mig det sista av sommaren. En del av mig skulle sen kunna resa iväg, först till Stockholm, sen till vänner på Nya Zealand eller i  Brasilien och USA. Med Hampus, men han är lite för liten. Eller - why not? Äventyr, så jag får rosor på kinderna igen.

Sommaren var härlig men tog en ny vändning nu. Brittsommar snart, jag är uppvuxen på Brittsommargatan, jag älskar den här tiden på året. Vad älskar du?

Inga kommentarer: