fredag 26 augusti 2011

På nya stigar

Ibland tror jag att jag är på väg åt ett håll, men så händer det något och vips blir livet på ett annat vis. Jag trodde jag skulle ha en mysig höst framför mig med en fin man som jag inledde en relation med i början av sommaren. Men livet är inte bara mys och det är mycket som ska stämma för att utveckla en relation, speciellt när båda har barn sen tidigare. Det blev ingen utveckling.

 Hemligheterna för att skapa en LYCKLIG relation är många - KÄRLEK, attraktion, mod, styrka, gemensamma intressen och värderingar, liknande energier, kemi i kropp och hjärta, öppenhet för alla sidor och olikheter, sårbarhet, trofasthet, listan kan bli lång.

Men nu sitter jag här själv - med ett hjärta som läker.

"When things are not getting your way, something good is going to happen"  sagt av Deepak Chopra.

Min kära vän Eva skrev detta på min Facebook-wall innan idag. Ja ibland har livet en större intention än vad vi går och tänker och känner... Konsten är att våga följa med.

PS. Jag tror hösten blir mysig ändå ;-) Och framförallt stabil efter en lite vågig sommar, stundvis kaotisk, och stundvis lycklig. Kaotisk för att jag kastade mig lite väl långt ut i mitt arbetsliv, men nu håller allt på att landa och ta form igen! Titta gärna på min nya hemsida www.erikagreen.se

Lycklig helg kära läsare !!!

Inga kommentarer: