tisdag 16 augusti 2011

Ett nytt hus

Under helgen som gått har jag varit på Mundekulla Musikfestival, så bra konserter och workshops. Och många fina vänner var där också. Jag kom hem fylld i hjärtat. Dessutom sov jag i tält, som en stock i den underbara Smålandsnaturen.

Nu är det mitt i natten och jag vaknar i mitt lägenhetshus vid parken vid ån nära havet. Jag får inte samma ro här som i tältet eller som i ett eget hus. Vi har bott i 2 olika hus de senaste 8 åren. Jag tänker en del på dem. Husen. Huset. Ett nytt drömhus. Som jag kan må sådär otroligt bra i. Försöker ge kärlek till min lägenhet, men ibland är det för trång här.

Igår kväll blev en mysig kväll, Hampus lekte "Vink-dunk-gömme" i parken med kompisar och jag satt och läste i boken "Modig", om att välja styrkan. Jag tror jag ska läsa det kapitlet en gång till. Och jag behöver påminna mig varje dag om det. Tillsammans med att välja hjärtat ;-)

2 kommentarer:

Ulrika Forsell sa...

Blir glad när jag läser dina ord! Du skriver naket och enklet från hjärtat. FÖrstår så väl vad du menar....min vän. Ses på torsdag! kram

Erika sa...

mmmm ska bli mysigt att se dig vännen, kram !!!