söndag 6 mars 2011

Våren flirtar

Idag var det underbart att komma ut och värmas och glädjas av de starka vårsolsstrålarna. Igår var det oxå underbart men det blåste kallt. Idag var det ingen vind...

Jag inser hur väderberoende jag är. Det kan skrämma mig att vintern stundvis får mig lite ur form, och så många andra. Min familj, vänner, patienter...

Jag börjar längta efter vårblommor, efter att få köpa en ny bikini, kasta mig i havet, sitta på min altan i solen, odla i min trädgård med min söte och busige son. Och vara med vänner, på altanen och på stranden.

Jag längtar efter mer djup. Inte djup djup, mer dynamikdjup. Överraskningar. Jag har börjat utveckla idéer i arbetet, men det tar tid att sadla om och jag ska inte helt sluta som naprapat, men jobba mindre med det längre fram. Och mer med inre skatter ;-) Jag ska göra det väldigt konkret. Inte alls marknadsföra mig som att jag är skatt-grävare i människors liv, men det är det jag vill jobba med. Skapa former för skatterna i arbetslivet och privat.

Jag har faktiskt redan en mall för det hela, ska bara pussla ihop allt. Och våga...

I fredags var jag och Caroline på Helsingborgs Marknadsförenings frukostmöte, det var en roligt och trevlig tillställning ;-)

2 kommentarer:

Ulrika Forsell sa...

Jaaa, sommar och dopp i havet, mysa på altanen...Jag håller med! Vädret påverkar också mig mycket. Har man mycket Vata i sin konstitution är man mer väderkänslig än andra. En solig dag kan göra under för humöret! Så tänk vad mycket härligt som nu väntar med vår och sommar. Stor kram fina du!

Yogamamma sa...

Även om jag verkligen älskar vintern och snön så börjar jag längta efter snöfria ytor nu. Ytor att promenera och springa på. Och att bara sitta ute i trädgården med en kopp kaffe och lyssna på fågelkvitter.