måndag 14 mars 2011

En vanlig måndag & Japan

Idag kände jag att inre våg bar mig under arbetsdagen. Jag hade bara tre patienter (brukar ha 6-7), resten av tiden jobbade jag med kreativa idéer och gjorde bokföring. Ett inre flöde i det yttre, ja till och med flyt i bokföringen. Vad är flyt? När det flyter, enkelt svar. En inre våg som bär mig ;-) En inre eld. Som passar i det yttre.

Mitt inne i jorden är det också eld, eller lava. Glöd. Magma. Alla har vi en inre glöd, precis som jorden. Och alla kan vi bli arga, precis som jorden.

Nu har vi överösts med bilder och filmer från Japan, åh det är så sorgligt och hemskt, men mitt i allt det hemska föds ny energi. Så är det i varje kris.

Vi behöver ta mer hand om jorden, och vi behöver ta mer hand om oss själva. Och varandra. Lyssna till det naturliga. "Mer kärlek till världen".

Jag märker att jag har ett stort behov av att vara i naturen, höra havet och skogen. Förut bodde vi på landet, jag börjar sakna det lite, även om Råå är bra.

NU - Bolibompa och snart pannkakor! Bäst av allt är att vara Mamma och ha en Guldklimp i soffan.

Till sist, nu kom jag på att jag jobbar på ett ställe som har samma symbol som Japan... Har vi vulkankraft som Japan?

2 kommentarer:

Maria sa...

Va fint du skriver, det är så skönt att läsa att andra har samma tankar som jag själv. Att vi måste börja ta hand om jorden, och det NU! Tänk att inte fler inser det. Roligt att du bor i Helsingborg, jag har min syster där, älskar verkligen den staden just för närheten till havet. Jag har också ett stort behov av att vara i naturen. Kram

Erika sa...

Roligt att du känner samma om jorden. Ja Helsingborg är fin och lite magisk ;-)

Kram Erika