onsdag 9 mars 2011

Nias unikhet

Igår fick jag 4 nya Nia-rutiner från Usa, idag började jag lyssna på en av dem, Humanity, och den gör mig så lycklig. I 13 år har jag dansat Nia och jag kommer nog göra det i många år till...

I förrgår provade jag äntligen Zumba, jag saknade Nia, trots att Zumban var kul! Vad saknade jag? Vad är det som är så unikt med Nia? Vad är det som skapar det magiska?

Nia är väldigt holistiskt och genomtänkt. Organiskt, naturligt, designat för kroppens naturliga sätt att vara och röra sig. Vi ser till de 4 dimensionerna, kropp, tanke, känsla, spirit. Hela du får vara med, inte stänga av någon millimeter, andas ut i hela din varelse! Vi kastar bort prestigen och dansar innifrån och ut, och stärker det inre och yttre. Det skapar expansion och frihet i kropp och själ. Och genererar glädje!

I Nias värld i Usa använder de ordet Empowerment som en ledstjärna, att vi ska känna oss starka i vår fulla potential och möjlighet under och efter en Nia-klass. Att allas vår inre stjärna ska lysa!

Musiken är magisk, cha cha cha, vi lyfts upp på nya höjder och landar där vi ska vara. Mitt i oss själva. Kroppen blir dessutom stark och smidig och vackrare ;-)

Nia är uppbyggt av 13 principer och inspirerats av kampkonst, dans och kroppsmedvetenshetstekniker.

"Love your body, love yourself"

3 kommentarer:

Ulrika Forsell sa...

Låter underbart! Jag vill prova! Så snart kroppen är redo efter förlossning och bebisbärande. Det märks att du älskar din Nia. You go girl :)kram och så hörs vi nästa vecka

Erika sa...

Ja Nia är en kärlek!

Ska bli roligt när du kommer ;-)

KRAN

Erika sa...

jag menade KRAM !