fredag 20 juli 2012

En bra sommar ändå

Många klagar på vädret, men jag vet inte vad som hänt med mig, jag är nöjd. Vi har fått mycket sol, jag är rätt solbränd, varje dag skiner solen en stund och jag lyckas ofta fånga den på vår altan eller på simskolan eller någon annanstans. Livet blir skönast när man inte har förväntningar.

Idag sken solen fram till precis när vi skulle cykla till Rydebäck strand, men ... det var rätt skönt efter en förmiddag i Råå Bassäng. Skönt med moln. Min hud vill inte ha för mycket sol på sig, jag avskyr att bränna mig... Så vi lyssnade på Tzatsiki istället på Cd-spelaren. Hampus byggde koja och vi målade teckningar till min Pappa som fyller 67 år idag. Sen var det kalas!

Denna sommar känns bra, jordandlig, ledig. Vi har hittat på en hel del, vi var på Österlen i veckan, det blev Tosselilla sommarland och camping utanför Simrishamn, så vackert det är där, jag blev förförd. Fick lust att flytta dit. Dessutom har de en jättefin Waldorfskola där. Jag fick en massa andra idéer också, men väl hemma igen insåg jag att livet är här och nu. På Råå. Fina Råå.

Semesterledigheten är spännande, för mer av mitt innersta blir tydligt, vad som är verkligen viktigt för mig. Och vad jag är värd. Dessutom skrattar jag mer.

Vad får du av din semester???

On the road, till något nytt. Kram!

2 kommentarer:

Sol sa...

Jordandlig, vilket bra ord. Håller med om att sommaren är bra. Vädret som växlar ger utrymme för eftertanke. Regnet ger möjlighet till stillhet, och mindre saker en "ska" eller "borde" eller "måste" göra.

Erika Green sa...

mmm så sant :-) Ja bara luta till sig tillbaka och följa flödet, det som livet och naturen och vädret ger.