måndag 4 juni 2012

Hjärtats ro

Ibland känns det som om jorden snurrar fortare. Under de senaste dagarna har det varit Hampus födelsedag, kalas, planera barnkalas (med projektplan och inköp), ha barnkalas, leka med presenter osv. Det har blivit marsipantårta, glass och marängswish, godis osv.

Jag kan ha intentioner med min mat, den ska kännas skön i magen, vara ganska ofta nyttig och njutningsfull. Inget rött kött, helst bara eko, helst så lite kött som det bara går. Men nu har jag ätit grillad griskorv (eko) och tänkt att det är så himla GOTT!!! Likaså med all tårta. Och DÅ kommer exem på posten. På mina händer, så de SYNS. Jag ser vad de säger, dax för att tänka mer på vad jag äter igen. Exemen kan också delvis bero på den starka väderskiftningen och att jag tar min Coachexamen nästa vecka, min hjärna har en del att stå i. Därför behöver jag koppla aaaaaaaaaaaaav!!!

Längtar till sommarledigheten, men det är lite mer än 3 veckor kvar, livet är här och nu. Det handlar om att ta vara på guldstunderna, som igår på Hampus barnkalas när vi dansade dansstopp med 10 glada 7-åringar, jag njöt av deras dansglädje. Sen var vi på stranden, efter kalaset, jag kände mig FYLLD. Somnade nöjd. Hampus somnade dock lite ledsen men en värmeflaska på hjärtat. När han skulle sova sa jag hejdå istället för godnatt och då började han att tänka på döden och storgrät. Oj vilka känslor det kan dyka upp i ett 7-årigt hjärta. Ikväll ville han somna med värmeflaskan igen, för säkerhets skull... Kärlek.

Vi faller alltid till hjärtats ro. Till sist. Även om det händer en del i vår familj ;-)


Inga kommentarer: