fredag 25 maj 2012

Vaken

Vaken mitt i natten och jag kan inte somna om. Det brukar inte vara såhär men jag är klarvaken och klockan är strax 4 på morgonen och fåglarna sjunger. Det var en märklig dröm som väckte mig för 2 timmar sen. Den handlade om min tonårstid och nuet på samma gång. Jag kunde hålla så mycket inom mig i tonåren, trots att jag kände massor inombords. Men jag visste inte hur jag skulle ge uttryck till allt. Nu är jag mer rakt på sak, kan man säga.

Jag har legat och funderat på hur mycket i mitt liv som bara trillat över mig, bra saker och fina människor, boende, resor, möjligheter. Ändå lever jag själv nu med Hampus. Hur kunde det bli såhär? Livet innehåller också prövningar. Livet är både misslyckande och lycka.

"Det finns inga misslyckande, bara feedback", säger vissa. På vägen mot riktig frihet i ett tillåtande.

Konsten är att ta emot det livet ger, att våga vara öppen. Och att styra våra liv så gott det går dit vi innerst inne längtar.

Ögonblick kan vara fullkomliga. Som att ta ett kvällsdopp :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det folk eller samhället idag ser som framgång är kontinuerlig lycka och konstant framgång. Jag menar, hur ska man kunna vara lycklig om man inte är olycklig lite då och då? Jag har nyligen skaffat en flickvän som har haft en tidigare relation som lämnat drastiska konsekvenser, och därmed är hon inte så öppen som jag kanske vill att hon ska vara, även att när hon är det så är hon underbar. Detta ligger lite som en sten i skon och får mig att övertänka hela relationen i sig, vilket jag vet kan resultera i att relationen försvåras eller brister. Men om jag inte stött på detta hinder och därmed diskuterat det med henne hade jag inte känt det välbehag jag har just nu, tillbaka till hemstaden på tåget, utan kanske fortfarande behövt brottats med tanken.

Dehär blogginlägget hjälpte mig inse att de bra sakerna i livet kommer inte självmant, utan efter lite blod svett o tårar ;)

//Killen på sprången

Erika Green sa...

Hej

ja så är det, det ena föder det andra... Kanske kan livets törnar riva i hjärtat så att man når djupare skatter och mer kärlek.

Lycka till med relationen!