tisdag 19 juni 2012

Grönt pulver, ensamhet och tystnad

I tystnaden kan det hända mycket. Jag tycker bara om tystnad och ensamhet i lagom dos.

Jag älskar mest att ha nära och kära omkring mig. Som i lördags, då vi var 4 singel-mammor-väninnor som åt god middag med tända ljus och mys. Hampus fick också vara med. För 3 år sen var bara en av oss singel (inte jag). Jag vet inte hur vi har burit oss åt, det är nog ett grönt pulver som vandrar från relation till relation:

- Jaha hur hållbar och äkta är er kärlek? Vilar den på sanningen eller på beroende? Behöver ni växa i tron på er själva eller är ni redan fyllda och delar djup kärlek? Så frågar det gröna pulvret. Det fräter om inte kärleken är riktigt äkta. Och relationen är bara äkta om man kan vara sig själv fullt ut och inte behöver hålla tillbaka delar av sig själv för att passa ihop.

Nu är vi 4 singelväninnor som sitter mitt i sanningen ;-) Så kan man säga. I ett skepp på väg mot ännu mer kärlek och äventyr. Vi trivs ihop. Nästa lördag ska vi troligtvis på ett dansställe i Malmö som heter LoveBoat...

Ikväll är jag själv, det var mysigt i början, men efter ett tag knackade ensamheten på min dörr... Eller längtan. Som föder drömmar om det nya, mmmmm... I tystnaden föds resten av livet.

Dream on!

Inga kommentarer: