torsdag 17 maj 2012

Kroppen ljuger aldrig

- Mamma, man hittar det som man tänker att man vill hitta.

Vi bygger med Lego, efter en ritning, det ska bli en Legohusbil idag. Vi har väldigt mycket Lego så det kan ta tid att hitta alla bitar... Men vi har tid, det är ju LOOOOOOOV. Kristi himmelfärslov som Hampus sa när han var 5, nu är han strax 7 och har full koll på vad lovet heter, men inte varför det heter det.

Jag har varit 2 dagar i Malmö på min Coach-utbildning, den är helt magiskt bra med underbara kurskollegor och lärare. Jag vill inte att den ska ta slut om en månad... Igår fick jag en Transpersonal Coach-session av en av mina lärare, hon läste av mina kroppsrörelser och de känslor hon fick av att sitta framför mig, och coachade mig ur det hon såg och förnimde, det blev konfronterande, magiskt och sant. Kroppen ljuger aldrig. Men vi kan ljuga för oss själv, ett tag, sen säger kroppen ifrån... Jag tror jag hör det mesta från min kropp men jag lyckas inte alltid att skapa ett liv 100 % så det passar den. Inte än ;-) I'm on the road - av lärande och övande!

Nu kallar Hampus... Legobits-letning för att bygga klart.

Magisk torsdagshälsning!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om ändå tonårstjejer kunde ha samma nivå i det innehåll de skriver som du har kanske världen skulle va en bättre plats ;)
Man får energi av att läsa det du skriver!

//killen på sprången

Erika Green sa...

ja så sant! om tonårstjejer...

och tack för komplimangen ;-)