tisdag 18 januari 2011

Skapa frihet

Varför döpte jag denna blogg till Skapa Frihet? Ja med ett frihetsbehov och utforskande av friheten, var det ett passande namn.

Frihet i mitt liv, i mina känslor, i min kropp och själ, i min tanke. Fri är jag när jag kan låta allt vara som det är, inte kämpa emot, och när saker går som jag vill. Och när de inte går som jag vill, när jag accepterar det ;-) Fri är jag när mina tankar inte fastnar och älter, när jag kan tänka i nya banor, och passa in i former. Fri är jag när min kropp upplever välmående, välbehag, följsamhet och stabilitet.

Balans ger frihet i min själ och hjärta.

Jag känner mig inte alltid fri, verkligen inte, men jag övar på det ;-)

Här kommer en dikt om kärleken.

Jag tror inte att förväntan på kärleken bygger kärleken...
Men öppenheten för vad ögonblicket kan ge,
och modet att våga ge frihet,
det ger rymd
och det kan ge kärlek. Så mycket kärlek.

Förankrat i den djupa självkärleken...
Här ur kan vi dela

Inga kommentarer: