lördag 15 januari 2011

Jorden runt - allt är möjligt!

Jag har precis läst ut Eat, pray & love" av Elizabeth Gilbert. För andra gången. Finns det någon bättre bok?

Jag fångas av min egen längtan, eller längtor... Finna en ny man, djup äkta kärlek, en ny jorden runt resa, lycka.

Lyckan är här. Men jag vill upptäcka mer, ta för mig mer. Planerar. Jag behöver mer pengar, för att få till allt, eller vad är det som behövs? Be. Små böner av tacksamhet, som ger nya vågor av glädje. Är det så?

År 2001 trillade pengar över oss så vi reste jorden runt i 5 månader. Indien, Singapore, Thailand, Bali, Australien, Nya Zealand, Fiji, Hawaii, så coolt, den där loopen runt jorden. Nu föds en ny längtan. En loop till.

I Hampus horoskop står det att han är en globetrotter och en synsk vän till oss sa att han har hans mammas äventyrsanda och hans pappas praktiska sinne. Idag gjorde han en dryck med "gift" i som ska ta död på julstjärnsblommorna, för nu har det varit trettondag Knut och allt som har med julen ska ut (apropå praktiskt sinne). Giftet innehöll blötlagdda sladdar, glitterklisterlim och vatten, hm vi får se om han lyckas, min lille exprimenterare. Häromdagen gav han en lyckokula till mig, en frigolitkula målad djupröd med glitter på. När man tittar på den blir man lycklig, sa Hampus. Stämmer.

Igår började Nia igen på Helsingborg Wellness, det var så underbart! Jag fick luft under vingarna igen, kropp och sinne blev lätt och glatt, och flytet stärktes. Min tacksamhet att jag jobbar med Nia. Jag borde jobba mycket mer med Nia, för det är genialiskt. Imorgon blir det Nia i Laröd med Sara. Sen får vi se vart vingarna bär ;-) Sov sött!

PS. Bilden är tagen på Bali.

Inga kommentarer: