måndag 27 december 2010

Mellandagsmellanrum

Jag har jobbat idag, det var faktiskt skönt, rofyllt, efter julehelgen. Jag skriver så lite på min blogg. Varför? Kanske är det så att allt går långsammare på vintern, att det inte alltid finns sprudlande energi? Inte hos mig iallafall.


På vintern somnar jag lätt när jag nattar Hampus, på sommaren gör jag det aldrig. På sommaren är jag fylld av blommande energi, på vintern är jag mer en iskristall, sval, men något glimmar längst inne. På sommaren känns mycket enkelt, men på vintern får jag kämpa lite mer, tex på morgonen när jag ska gå upp.

Snart är 2010 slut, min tioåriga relation tog oxå slut, och det symboliserar mycket annat som tog slut. Långsamt fyller jag livet med det nya, men det tar tid ibland. Vi bor otroligt fint, jag och Hampus, det känns som en bra startgrund. Inför det nya året 2011 känner jag en längtan av att ha roligare, skratta mer, mer bus! Och äventyr, resa med Hampus, och utveckla arbetsidéer.

Nu är det strax Filofix på Bolibompa, vår favorit med pysselidéer. Glada mellandagar önskar jag dig! KRAM

Inga kommentarer: