fredag 29 oktober 2010

Tråkigheten

Livet flyter ofta på fint nu, men ibland drabbas jag av tråkigheten.

Jag har en underbar unge, uppfinnaren Hampus 5 år. Men det kan vara intensivt att var ensam mamma 4-5 dagar i veckan, det kan dra mig ur mig själv vissa stunder, samtidigt som det ger så mycket. Men jag saknar en man i huset till min son, en man att dela föräldrarskapet med, och skiftas om, backa upp varandra, vara ett team, vara överrens. Med kärleken som grund.

Mest av allt börjar jag kanske längta efter en man till mig själv. Hampus får jag klara själv med hans pappa och mina söta föräldrar som hjälper till så mycket.

Det största kruxet är att jag jobbar intensivt vissa dagar och behöver andrum när jag kommer hem. Ladda om...

Livet är tråkigt ibland, men det vänder fort, jag och Hampus har mycket mysigt också, popcorn och skratt och bus. Och jag är tacksam att få vara hans mamma, jag behöver påminna mig ibland... Om min guldklimp. Då orkar jag mer.

4 kommentarer:

Ulrika Forsell sa...

Ja en man vid din sida ska du ha! Han kommer - va så säker! kram

The Butler sa...

Jag anmäler mig som intresserad. På köpet får du nagelfil och tryffel. ;-)

Erika sa...

The Butler, tänk om det vore så enkelt - via en blogg... tack ändå!

och Ulrika, visst kommer han, kram

The Butler sa...

Det är så man träffas idag; via bloggar, facebook och dejtingsajter. Folk har inte tid till annat mellan teveprogrammen. Och sen kallar man sig "The Butler" för det minimerar ytterligare risken att träffas. ;-)