torsdag 7 oktober 2010

Nia - Easy move

Idag vaknade jag trött, vi har inte ännu skruvat fast våra rullgardiner så jag såg dimman och blundade igen. Hampus var pigg och glad, vi hade en mysmorgon. Jag kom på mig själv hur jag tänkte att - "Nu kommer halvåret som jag skulle kunna bara låta passera"... Mörkret, dimman och blåsten...

Jag körde in till stan. Ofta fångas jag av en skön energi i Helsingborg City, livet blir mer spännande. Jag hade patienter och gick på sen långlunch, expediterna var trevliga i affärerna och mina nästa patienter var fina. Jag var på bättre humör, trots dimman.

Nia-klassen kl 18 blev skön med tema att hålla den inre glöden vid liv, att skapa lätthet i kroppen och balans mellan de 4 dimensionerna, kroppsligt, mentalt, emotionellt och själsligt.



Lyssna på kroppen och skapa ett skönt liv för den.
Rensa mentalt och hålla tankefokus, eller tomhet utan tankar.
Bejaka mina känslor men inte ätas upp av dem.
Nära själen, "the spirit", energin som håller mig levande,
som håller balans för mina känslor,
klarhet för mina tankar och välmående för min kropp!

Plötsligt slog det mig - "Easy move". Allt kändes enkelt och Nian var kul! Jag gick på Sushi -resaturang efteråt, hade "date" med mig själv.

Konsten att hitta de sköna flytet i vardagen, trots höstdimman, att hitta lätteheten, kärleken, och allt kan hända då!

Inga kommentarer: