fredag 29 oktober 2010

Järn & guld

Igår hade vi tema järn, ställning och styrka på Nia. Vi behöver järnet för att orka vintern, järnet i vårt blod som ger kraft, som gör blodet rött, kinderna levande och ger oss lusten och glöden.

I perioden augusti-spetember nås jorden varje år av meteorsvärmar som innehåller järn. De små järnpartiklarna brinner upp i atmosfären och ångas in i jordens luftlager. Och järnet når oss, som vi kan inandas i små doser, som en lätt homeopatisk järnkur (källa Falk-bladet nr 3-2010).

Jag blir ofta mer handlingskraftig i augusti, efter sommarens sol och bad (se vad jag skrev 9:de augusti). Vi behöver järnet under det mörka halvåret som en ställning för att orka, för att ge form till vårt inre guld, som värmde oss i somras och som värmer än, bara vi ger det tid, näring och kärlek.

I love Nia! Och jag övar på att nära mitt järn & guld, jag har tappat den formen många gånger, men varje övning ger färdighet!

Här nedan är en bild på mig från 2004, då mitt liv var väldigt mjukt, jag skulle behövt lite mer järnkraft tror jag. Vi bodde på Öland och jag blev gravid någon vecka efter after att detta foto togs... Vi tog nya Nia-bilder i somras, jag ska lägga upp dem sen en dag.

Inga kommentarer: