söndag 29 augusti 2010

Vad är det som är viktigt?

Sent på kvällen, helgen har varit fylld med packning, vila, gräsklippning, vandra på stranden, njuta, köpa ny diskmaskin och golv till nya lägenheten, äta äpplekaka hos grannar, leka med Hampus som mest lekt med kompisar...

I veckan som kommer ska allt gå i hamn och vi flyttar på söndag ser det ut som. Till Råå.

Kände mig pressad ikväll, men hamnade av en slump på en yoga-lärares blogg, som jag läst på förut, som hade cancer men som dog för en veckan sen. Och då trillar livet över mig. Vad är viktigt?


Varför känna mig stressad? Jag har ett underbart liv - som jag kan fylla med vad jag vill. Som rosenblad med kärlek. Varför blev jag arg på Hampus när han strulade vid läggningsdax? Jag kunde ha trollat med mer kärlek. Men ibland glömmer man, orkar inte... fastnar i huvudet. Då är det skönt att påminnas.

Jag behöver gå till en yoga-lärare igen. Jag gör yoga på morgnarna, men det räcker inte, min hunger på att utvecklas i yoga är som en eld. Jag fann Karin i Båstad http://www.yogavita.se/, men nu är hon i storstan till årsskiftet, sen tillbaka !!!

Nu, mitt andetag, hjärtats puls, mina djupaste känslor, mina drömmar... Och så bortom allt, varandet, själen...

Jag har en gammal vän i Stockholm som har cancer, jag ska skriva några rader till henne. Vad är det som är viktigt egentligen? Att ha tid att titta på fjärilen...

Det finns människor som lämnar oss och dör i förtid  - men de lämnar ofta kvar något stort.

Inga kommentarer: