onsdag 3 oktober 2012

Höst

Höst, jag lyckades precis ta en lång promenad mitt på dagen. Grå himmel, blåst, jag myser ändå på något vis idag. Läser om Multimodala Smärt-rehab-team som Region Skåne (Landstinget) bekostar, funderar ibland på att söka ett sådant samarbetsavtal.

Jag ska göra bokföring nu, sen till min Osteopat som jag besöker kanske en gång i kvartalet.

Morgnarna är lite heliga för mig, upp kl 7, duscha, vakna, väcka Hampus, han duschar, äter frukost sen cyklar vi knappt 2 km till Råå Södra Skola Paviljong. En tillfällig barack-skola medan den gamla skolan renoveras. Alla föräldrar kör eller cyklar med sina barn till skolan eftersom att skolan ligger utanför Råå nu. Lite före åtta är det som en speciell ritual att säga hej och godmorgon till alla. Sällan vi pratar mer, men ibland får jag en så varm känsla inom mig. Jag vaknar mer till liv. Dessutom har Hampus en otroligt glad och varm fröken, fylld med järn och energi.

Väl hemma gör jag ofta lite yoga, sen börjar arbetsdagen, det blir en skön start.

Just det, bokföringen var det nu. Typiskt mig att börja skriva på bloggen istället :-) Det blir mer en annan dag, med skrivandet här. Kram

Inga kommentarer: