onsdag 7 juli 2010

Sommarlov

Sommarledighet, finns det något bättre? Den vidsträckta ledigheten som en himmel att vila i, med fötterna i gräset! Jag behöver verkligen det här. Tid för att komma ifatt mig riktigt, och komma i samklang med mig själv, kropp och själ och hjärta i ett!

Jag inledde mitt "Sommarlov" med att åka till Mundekulla Kvinnofestival, se http://www.gudinnerummet.blogspot.com/, där kan du läsa om den. Det var underbart! Så många fina kvinnor och mina goa Ölandsväninnor. Jag hade med mig hem ett inre frö, riktigt innifrån. Och nu ger jag näring till fröet. Jag och Hampus myser, idag var vi på teater i Hembygdsparken med Enya och Ylva och såg Pettson och Findus. Kul!

Konsten  att ta dagen som den kommer, att leva med öppna sinnen och njuta och lyssna på de små små stegen, viskningarna. Det är här ur det nya skapas!

2 kommentarer:

Ulrika Forsell sa...

Vårda nu ditt frö! Ge det salta bad, sol, pussar, choklad och skratt. Glad att du är min vän! kram

erika sa...

Detsamma kära du!! Glad att vi funnit varandra! JordgubbsKRAM