måndag 26 juli 2010

Det vackraste

Någon gång ibland händer det, man "trillar" in ett rum där det är så bra och fint och givande. Jag åkte till Yogavita i Båstad ikväll. Yoga med Karin Björkengren Jones, det var skönt och lite kämpigt, jag var lite trött efter första naprapat-arbetsdagen. Men det fanns en skön andlig känsla som överväldigade mig, jag har det bra idag, som rosor och jordgubbar i hjärtat. Och jag gillade verkligen Karin och det hon förmedlade med yogan.



Efter 4 dagar själv så växer mer livskraft fram, intressant, jag som nojjat mig över hur jag ska klara mig själv när Hampus är med Henrik. Efter yogan vandrade jag längs havet i Båstad, det var en otroligt vacker solnedgång, så vackra färger, det vackraste. Jag blev kär. Synd att jag inte hade kamera med mig.

"Vackrast är det när det skymmer
all den kärlek himlen rymmer"

Åkte sen hem i fullmåneskenet över vackra vackra Bjärehalvön... Livet är fullt idag, jag är fylld, jag tackar... Jag tackar för att jag är fri och ensamstående mamma, men inte ensam. Jag tackar för att jag lyssnar på de små viskningarna, stegen, som leder mig till det nya, det stora. Och jag tackar för alla fina nära kära jag har omkring mig. Vi är på väg mot Tjolahoppsan-steg!!!

Jo jag har längtan att göra något mer för världen, men jag är fortfarande ego och laddar om. Kram på er!

1 kommentar:

Ulrika Forsell sa...

Så fint du skriver Erika. Du förmedlar din känsla rakt genom datorn. Jag skulle gärna vilja prova ett pass hos Karin. Ska du dit någon mer gång? Fortsätt ladda dig - du kommer förändra och förändrar redan världen. Varmt välkommen hit på fredag! Kram