söndag 10 februari 2013

Ormens år

Det kinesiska nyåret inleddes i fredags, det är ormens år i år. Det låter bra. Orm står för den inre kundalinikraften, jag ska goggla mer om vad det symboliserar, återkommer :-)

Vi har varit bortresta och åkt skidor, jag älskar det. I backen utmanar jag mig själv, jag åker ofta fort så att jag inte hinner tänka så mycket. All min koncentration går till snön, backen, skidorna och min kropp, att bli ett med allt. Jag gillar det flytet. Det ger frihet till själen.

Hampus gillar dock inte att åka fort, han föredrar barnbackarna... Vi fick upp honom 1/3 i stora backen. Det går inte att pressa sina barn... Men peppa och inspirera. Hampus gick oxå i skidskola och mina föräldrar hjälpte till. Hej och hå.

I helgen har det varit mjukare fokus, igår dansade jag Nia med Jonna, och kroppens poesi dansade med mig. Lyssnandet, det mjuka. Vi behöver både det starka fartfyllda och det lugna mjuka, allt är balans.


Inga kommentarer: