fredag 30 november 2012

Gode Gud Turning Torso

Så är strax november slut, snön faller ikväll och en nöjdhet vilar inom mig. Dels för att november passerat, men oxå för att jag varit Malmö och samlat ihop mig själv tillsammans med min Coach-fröken Anna-Lena, jag fick en helt fantastisk coach-session. Den handlade om att se mig själv i mitt yrkesliv. Det är så lätt för mig att se andra. Men jag då? Vad gör jag egentligen i mitt arbetsliv?

Jag kände mig rätt trött på vägen till Malmö, åkte med min vän Maria som skulle shoppa i inredningsaffärer. När Turning Torso dök upp hoppade en groda ur min mun:
- Gode Gud Turning Torso ge mig kraft ;-)
Var fick jag det ifrån? Oj vad vi skrattade. Turning Torso är för mig en symbol för att allt är möjligt, och en symbol för STYRKAN. Jag kände mig inte knäckt av något, bara trött.

Jag behövde fylla min själ. Det gör jag bäst när jag skapar. Jag fick måla med Anna-Lena. Vi pratade oxå om min bok som jag bestämt mig för att skriva klart 2013. Jag fyller 40 till våren och det känns som att det är dax att ta mig själv och mina drömmar på fullt ut på allvar.

Nu ska jag ta mig på allvar i min vardag, jag ska dammsuga och göra fint i vårt hem! Jag älskar det jordnära.

PS - Boken ska heta "Från kärnfamilj till stjärnfamilj - en guideline för enastående mammor", eller "Från kärnfamilj till stjärnfamilj - en guideline för enastående föräldrar"???

Inga kommentarer: