onsdag 28 mars 2012

För det goda

Jag blir inte färdig till att skriva så mycket nuförtiden. Med 2 utbildningar på gång och 2 arbetsplatser, fokuserar jag mycket på lugn och ro mellan all aktivitet.

I måndags var jag på Facebook-lunch-mingel på Madame Moutsache i Helsingborg, vi satt vid runda bord med inga som vi kände, det var regeln. Jag kan le åt mig själv, presenterade mig som Naprapat men pratade mest om vikten av att utveckla skolan för att möta barnen där de är i lust och lek till lärande. Jag diskuterade oxå medvetenhet, vad folk drömmer om innerst inne, vart jag tror vi är på väg, om goda idéer för ett bättre samhälle... Dessutom var det en Innovatör som hade ett föredrag, jag gillade det!

Jag borde starta ett företag som heter För det Goda, för jag tror på det goda, på ett bättre samhälle, på mer kärlek och närvaro, men jag hinner inte skriva så mycket om det just nu.

Vad tror du på?

Den inre hjärtrytmen är viktigast, att tro på sig själv. Det är lätt att tro på sig själv om man har ett fint yrke, men hur tror man på sig själv om man vill hitta på ett nytt yrke??? Hihi.

Inga kommentarer: